دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری در واحد علوم تحقیقات: 

بی‌توجهی به پژوهش نابودی بشر را به همراه دارد 

بی‌توجهی به پژوهش نابودی بشر را به همراه دارد 
قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات گفت: در ۵۰ سال آینده اگر به موضوع پژوهش پرداخته نشود بشر نابود می شود. 
کد خبر : 817469

به گزارش خبرنگار آموزش و پژوهش خبرگزاری آنا، جمشید صباغ زاده، قائم مقام واحد علوم تحقیقات و رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری در آئین تقریر و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر که هم اکنون در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در حال برگزاری است، گفت: هفته پژوهش و قبل از آن نسبت به سال های گذشته ویژگی خاصی داشت و موضوع جدید این بود که برگزاری مراسم بر عهده خود دانشجویان و انجمن های علمي به همراه استادان بود. 

وی افزود: جنب و جوش دانشجویان در هفته پژوهش به شدت قابل توجه بود و دانشگاه آزاد هم شاداب بود. اغلب فعالیت های پژوهشی به شدت کاربردی بود و مسئله محوری و رفع مشکلات جامعه در غرفه های دانشگاه آزاد نمایان بود. 

** محقق خوب کسی است که قبل از ارائه ایده جدید ایده های قبلی را نقد کند 

صباغ زاده با بیان اينکه غرور دانشجویان، موضوع قابل توجه دیگر دانشجویان در هفته پژوهش بود؛ تاکید کرد: محقق خوب در علوم طبیعی و انسانی ایده های قبلی را نقد می کند و سپس ایده جدیدی را مطرح می کند؛ بنابراین دانشجویان در هفته پژوهش تسلط کاملی داشتند و محصول خود را به عنوان نمونه برتر دنیا معرفی می کردند. 

رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری ادامه داد: ۱۰۰ برنامه در دانشکده ها به مناسبت هفته پژوهش داشتیم و حجم کارمان در هفته پژوهش بسیار سنگین بود و ایده های جدید هم قابل توجه بود. 

** جامعه برای رفع مسائل باید به دانشگاه روی بیاورد 

صباغ زاده تاکید کرد: پژوهش ۱۰۰ سال تا ۲۰۰ سال قبل نقش کلیدی و جدی نداشت و سنتی بود، اما در ۵۰ سال آینده اگر بشر به پژوهش نپردازد نابود می شود و نیازهای بشر به قدری پیچیده شده که به راحتی نمی توانیم از آن خارج شویم و راهکارهایی که در کشورها ارائه می شوند اجرایی نمی شوند و دلیل آن به علت علم کم آن است و این موضوع یکی از معضلات بشر است و جامعه باید برای رفع مسائل به دانشگاه روی بیاورد. 

** گره جامعه به دست دانشگاه باز می شود 

وی گفت: ۸ میلیارد جمعیت کره زمین است و با بحران غذا مواجه هستیم و بشر در این منجلاب به دام افتاده است و امروزه گره جامعه به دست دانشگاه باز می شود و دانشگاه باید دردهای جامعه را دوا کند و نشاط و امید را به دانشگاه منتقل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته